Průběh financování



Příprava akce

Žadatel o příspěvek zajišťuje:

  • zpracování projektové dokumentace
  • důraz na bezbariérové řešení a dodržení příslušných předpisů
  • KONZULTACE vypisovány před termínem podání
  • konzultace projektové dokumentace s pracovníky SFDI (není povinná)
  • získání stavebního povolení (SP)
  • před podáním žádosti musí vydané SP nabýt právní moci

Podání žádosti

Žadatel v řádném termínu:

  • zpracuje žádost vč. příloh podle „Pravidel pro poskytnutí příspěvku“
    SFDI | Poskytování příspěvků - základní informace
    bezpečnost / cyklostezky / křížení
  • každoročně schválení a zveřejnění pravidel
  • lze se inspirovat zveřejněnými pravidly z předchozích let
  • termíny pro předkládání žádostí na stránkách
  • časté chyby v projektu - viz. časté chyby

Schválení akce

Výbor SFDI rozhoduje:

  • o schválení akce na základě doporučení hodnotitelské komise, která vychází z hodnocení formálních náležitostí žádosti a správnosti projektové dokumentace, které provádí pracovníci SFDI
  • formální kontrola – žádosti nelze doplňovat, vyjma upřesnění zjištěných nejasností
  • kontrola projektové dokumentace na soulad s předpisy a koncepčnost řešení
  • projednání v hodnotitelské komisi ➡ doporučení pro Výbor SFDI
  • projednání a schválení ve Výboru SFDI – v průběhu roku v termínu dle typu příspěvku 
  • následně je žadatel informován o (ne)schválení příspěvku
  • akci je možné financovat v roce schválení a v roce následujícím

Uzavření smlouvy

Mezi SFDI a příjemcem:

  • v informaci o schválení příspěvku jsou informace o náležitostech potřebných pro uzavření smlouvy
  • smlouva se zhotovitelem (včetně ustanovení o umožnění kontroly ze strany SFDI)
  • případné doplňující doklady vyplývající z provedeného hodnocení
  • smlouva o poskytnutí příspěvku se uzavírá vždy do 31.12. přísl. roku
  • v prvním roce nemusí být smlouva uzavřena, může být uzavřena až v roce následujícícm
  • v případě zahájení čerpání v 1. roce nutno požádat o převod nevyčerpaných prostředků do dalšího roku

Čerpání prostředků

Probíhá po uzavření smlouvy:

  • probíhá na základě předkládaných faktur
  • příjemce zpravidla nejprve uhradí celý vlastní podíl (15% celkových uznatelných nákladů)
  • následně předkládá nezaplacené faktury v žádosti o uvolnění finančních prostředků současně se soupiskou faktur
  • SFDI uvolní prostředky na účet ČNB, ze kterého následně příjemce uhradí zbývající část faktury zhotoviteli
  • zálohově poskytnuté finanční prostředky musí být použity na úhradu faktur zhotovitele do 31.12.

Vyúčtování

Pro čerpání ex-ante:

  • všechny uvolněné finanční prostředky musí být vyúčtovány
  • vyúčtování se provádí do 15. dne následujícího měsíce od uvolnění 
  • v lednu následujícího roku se provádí nejpozději k termínu uvedenému ve smlouvě o poskytnutí příspěvku
  • vyúčtování se provede doplněním údajům o datu úhrady zhotoviteli do stejné soupisky, jaká byla použita v žádosti o uvolnění finančních prostředků

Vypořádání akce

Po ukončení daného roku:

  • provádí se podle Metodického pokynu k finančnímu vypořádání poskytnutých finančních prostředků
  • účelem je provést k datu 31. 12. daného roku:
    - odsouhlasení celkového objemu finančních prostředků uvolněných v daném roce příjemci
    - odsouhlasení celkového objemu finančních prostředků užitých v souladu s účelem dle zákona č. 104/2000 Sb.
    - odsouhlasení celkového objemu finančních prostředků, které mají být vráceny

Závěrečné vyhodnocení akce

Do roka a do dne:

  • příjemce předloží do 1 roku od konce poslední smlouvy na akci
  • provádí se kontrola skutečného provedení – v případě nesprávného provedení požadována úprava dle schválené PD
  • předepsaný formulář dostupný na www.sfdi.cz
  • nutné mít vypořádány všechny akcí dotčené pozemky
  • v případě složitého majetkoprávního vypořádání je možné žádat o prodloužení lhůty pro předložení ZVA
  • pokud není kompletní ZVA předloženo v rámci udržitelnosti
    (5 let), jsou stanoveny sankce